Stäng Forum-fönstret
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Utloppsfilter

Utloppsfilter

Hej
    Finns någon som har erfarenheter av utloppsfilter.
    Utloppsfilter monteras i T-röret som går ut från slamavskiljaren. Att jag kommer i tankar på ett utloppsfilter har följande orsaker. En ny markbädd ska anläggas och vi tvekar inför kostnaden att byta slamavskiljaren. Den slamavskiljare som finns nu är av betong 3-kammartyp och i mina ögon väl fungerande. En ny slamavskiljare av god kvalité renar helt klart bättre än trekammarbrunnen men som sagt, kostnaden. Att inte förnya slamavskiljaren är ett risktagande med markbädden och för att inte äventyra att få markbädden igensatt så har jag tankar på att montera ett utloppsfilter. Blir utloppsfiltret ständigt igensatt så är då det ett tecken på att även slamavskiljaren borde bytas. Finns det någon som har erfarenheter eller "input" baserat på andra erfarenheter är jag tacksam.
    När jag söker på utloppsfilter så hittar jag bara en variant på marknaden.
    http://www.avloppscenter.se/sv/vara-...ter-530mm.html

Utloppsfiltret hindrar att små partiklar följer med ut. Vi monterar ofta sådana "filter". Och den kan du plocka upp någon gång per år och göra ren, men gör det i samband med slamtömning, då minskar risken att det följer med något ut i bädden.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg