Stäng Forum-fönstret
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ej godkänt avlopp, hur löser jag det enklast?

Ej godkänt avlopp, hur löser jag det enklast?

Hej,

Ska sälja vårt hus som vi bott i sedan 2010. Vi har kommunalt vatten men eget avlopp. Jag kan inget om sådana här saker men det är en trekammarbrunn där det sitter en pump som skickar iväg vatten till en annan brunn.
    Mäklaren hade nu kollat upp vårt avlopp pga försäljning och det visade sig vara icke godkänt... så frågan är om jag själv ska fixa detta eller låta köparen stå för det?

Denna info fick jag:
    "Det visar sig att ni har en 3-kammarbrunn, den är godkänd med sen har ni en efterbehandling i form av sjunkbrunn. Inte godkänt."

Så om jag ska lösa detta själv på enklaste billigaste sättet vad ska jag göra? Går det att göra något åt den befintliga sjunkbrunnen så den blir godkänd?

Så dessa länkar i forumet:
    http://www.alnarpcleanwater.se/ - jag blir inte klok på hur detta funkar...

markbäddpåburk.se - Verkar vara smidig lösning? Gräver jag ner en sådan här och kopplar in min pump från trekammarbrunnen bara? Vad kostar denna lösning?

Mvh,
    Andreas

Alnarp är svindyrt i inköp. Och en biorock kostar ungefär 45000kr ink moms och går att ansluta till befintlig godkänd trekammarbrunn. Oftast behövs en pumpbrunn efter biorocken pga lågt utlopp. Smidig lösning.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg